2 i 3 marca 2022 roku w Centrum Kongresowo-Dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu odbyła się 1. Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Mózg – rozwój – komunikacja. Potrzeba interdyscyplinarnego wsparcia”. Organizatorami tego przedsięwzięcia byli pracownicy Zakładu Terapii Zajęciowej oraz wykładowcy Studiów Podyplomowych Neurologopedii Klinicznej. Uroczystego otwarcia konferencji dokonał prof. dr hab. Michał Nowicki, Prorektor ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
W wydarzeniu wzięło udział blisko 100 uczestników. Interdyscyplinarny charakter problematyki obrad zgromadził reprezentantów różnych profesji. W debacie naukowej wzięli udział neurolodzy, psychiatrzy, lekarze rehabilitacji, neurologopedzi, językoznawcy, pielęgniarki, pedagodzy, pedagodzy specjalni, psycholodzy, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi.
Pierwszy dzień konferencji obejmował cztery sesje, które stanowiły forum dla prezentacji i dyskusji stanowisk, podejść, teorii, paradygmatów, wyników badań naukowych, jak również rozwiązań i programów terapeutycznych. Wystąpienia wygłosiło 26 badaczy. Z kolei drugiego dnia uczestnicy konferencji wzięli udział w warsztatach, dokonując wyboru dwóch spośród dziesięciu zapewnionych przez organizatorów. Problematyka warsztatów (neuroanatomia z elementami preparowania anatomicznego; „zdrowienie mózgu” po incydencie neurologicznym; retrospektywny, autobiograficzny obraz zaburzeń mowy w relacji osoby chorującej na stwardnienie rozsiane; neuroobrazowanie w diagnozie neurologopedycznej; diagnostyka i terapia pacjentów za pomocą narzędzia C-Eye (cyberoko); biofeedback w nowoczesnej rehabilitacji; ćwiczenia neuromotoryczne w pracy z dziećmi z uszkodzeniami i dysfunkcjami OUN; wykorzystanie programu MÓWik 2.0 w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi; musicon w rozwoju i terapii sfery poznawczej, emocjonalnej i społecznej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; aktywizacja seniorów produktami firmy Pokora) oraz formy ich realizacji (studia przypadku, pokazy, ćwiczenia, metoda warsztatowa) okazały się niezwykle interesujące dla wielu uczestników.